✿ Paid-up Advertisement ヅ

Hot Deal Everyday! Super Saver Unlimited!
Logo KBBA Visondata pocket WiFi
Logo KBBA

Tuesday, August 10, 2010

Home » , » ..:: Salam Ramadhan dan Niat Berpuasa ::..

..:: Salam Ramadhan dan Niat Berpuasa ::..

~Salam Reader's..~

oke u alls.
sempena bulan ramadhan yang dah tak sampai berapa jam je lagi nih..
i nak ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan yang penuh barakah ini. 
semoga dengan kehadiran bulan yang mulia ini, kita sama-sama dapat tingkatkan amalan yang sediakala kurang ini..semoga u alls dapat puasa dengan bersungguh-sungguh. (^__^)

oke.
mari kita belajar niat berpuasa dulu oke.

نَوَيْتُ صَوْمَ رَمَضَانَ لِلَّهِ تَعَالَى
maksudnya: Sahaja aku berpuasa esok hari pada bulan Ramadhan kerana Allah Taala.

yang atas tuh untuk sehari-sehari.
kalau takut lupa, baik kita niat sebulan je terus oke.

نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى
maksudnya: Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

oke. u alls.
yang bawah ni pulak doa untuk berbuka puasa.
i rasa semua hafal kan?hehe. oke. i remind balik ye.

اللهم لك صمت وبك امنت وعلى رزقك أفطرت
maksudnya: Ya Allah aku telah berpuasa untuk Engkau dan pada Kaulah aku mempercayainya dan aku membuka puasa dengan apa yang Engkau berikan.

i harap, kita dapat berpuasa dengan khusyuk pada bulan ini.
Selamat Berpuasa!

♥NuruLchumeL prOductiOns♥
 

Thanks for visiting my site.
Like and Share this entry if you think its very useful. And please do leave your comments below ya!
Love, ♥ Nurulchumel ♥

6 Chumel(s) comment ヅ:

♥ifa tasya♥ said... [Reply Here Bebeh!]

selamat berpuasa , sis nurul . .
sis, mne dapat doa ni . ifa nak copy n ltak lam blog ifa leyh . ??

Nurul chumel said... [Reply Here Bebeh!]

@♥ifa tasya♥

copy la dik..
kan sharing is caring..
tak guna simpan ilmu sorang2 kan?
amek la..
:)

✿ Link for Blogwalking View ヅ

Pretty Blinking Hello Kitty
© Copyright 2009 - 2017 | Full Designed by ✿ Nurulchumel's Properties ヅ | All Rights Reserved™