Jangan Menangis Wahai Pencinta

Salam Reader's!!~

hye u alls. masa i berblogwalking tadi, i tertangkap satu entry di mana si penulis berkongsi tentang Doa Ketika Bersedih. entry yang dikongsi oleh saudari Mellyana Sara. i terdiam. terpaku. ye. memang i sedang bersedih. tapi samapi bila i harus begitu kan? semua orang kenal i sebagai Nurul yang ceria. Nurul yang over ramah. Nurul yang suka buat orang sekelilingnya gembira. tetapi kenapa Nurul pula yang bersedih? menangis pula tak akan mengubah apa-apa pun. so, wake up Nurul!

so, i pun nak share Doa Ketika Bersedih ni. supaya i sedar yang i ada pelindung semasa hati i sedang bersedih dan juga resah.

اللَّهُمَّ إِنِّي عَبْدُكَ، ابْنُ عَبْدِكَ، ابْنُ أَمَتِكَ، نَاصِيَتِي بِيَدِكَ، مَاضٍ فِـيَّ حُكْمُكَ، عَدْلٌ فِـيَّ قَضَاؤُكَ، أَسْأَلُكَ بِكُلِّ اسْمٍ هُوَ لَكَ، سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ، أَوْ أَنْزَلْتَهُ فِي كِتَابِكَ، أَوْ عَلَّمْتَهُ أَحَداً مِنْ خَلْقِكَ، أَوِ اسْتَأْثَرْتَ بِهِ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ، أَنْ تَجْعَلَ الْقُرْآنَ رَبِيْعَ قَلْبِي، وَنُوْرَ صَدْرِي، وَجَلاَءَ حُزْنِي، وَذَهَابَ هَمِّي



"Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hamba-Mu, anak dari hamba-Mu, ubun-ubunku (nasib-ku) ada di tangan-Mu, telah lalu hukum-Mu atasku, adil ketetapan-Mu atasku, aku mohon kepada-Mu dengan perantara semua nama milik-Mu yang Engkau namakan sendiri, atau Engkau turunkan dalam kitab-Mu, atau Engkau ajarkan seseorang dari hamba-Mu, atau Engkau rahasiakan dalam ilmu ghaib disisi-Mu. Jadikanlah Al Qur’an sebagai penawar hatiku, cahaya dalam dadaku, penghapus dukaku dan pengusir keluh kesahku"


اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ، وَالْعَجْزِ وَالْكَسَلِ، وَالْبُخْلِ وَالْجُبْنِ، وَضَلَعِ الدَّيْنِ وَغَلَبَةِ الرِّجَالِ

"Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari keluh kesah dan rasa sedih, dari kelemahan dan kemalasan, dari sifat bakhil dan penakut, dari cengkraman utang dan laki-laki yang menindas(ku)"



Photobucket

Comments

Mellyana Sara said…
semoga kesedihan terubat ya nurul... :')
Nurulchumel said…
@chentaMAYA

welcome..
i share sebab i tengah sedih..
tak tahu nak decscribe macam mane..
Nurulchumel said…
@mellyana sara

thanx mellyana sara..
sebab entry u lah mata hati i terbuka..
ermm..thanx a lot!~
:')
myranaqi said…
jgn sedih2 yer..xelok utk kesihatan..cheer....senyum skit...auuuwwww comelnye
Nurulchumel said…
@myranaqi

thanx myra..
u suka buat i happy!!~

Popular Posts