Duduk diam-diam, buat muka happy

Salam Reader's!!~

hye u alls. dah lama kan i tak update entri panjang-panjang? mode sedih kot. perempuan mana yang tak touching bila di duga macam tu? i? lagi lah i touching. dah la i ni kuat touching. kuat nangis. lembik. jiwa kacau. ehh. jiwa i belum kacau lagi. hahahahaha!!~ *oke tak cara i ketawa? ohh. release tension!!*

arghh. penat gila lah sedih-sedih ni. nangis-nangis pun tak guna. apa kata i jadi orang yang kuat dan sihat? hehe. sekurang-kurangnya, orang tu mesti ingat yang i dah malas layan dia. then dia mesti stop from disturbing us lagi. betul tak?

ohh. kenapa lah i tak sekuat itu? mari baca doa sama-sama.

اللَّهُمَّ إِنِّي عَبْدُكَ، وَابْنُ عَبْدِكَ، وَابْنُ أَمَتِكَ، نَاصِيَتِي بِيَدِكَ،

مَاضٍ فِيَّ حُكْمُكَ،عَدْلٌ فِيَّ قَضَاؤُكَ،

أَسْأَلُكَ بِكُلِّ اسْمٍ هُوَ لَكَ، سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ،

أَوْ أَنْزَلْتَهُ فِي كِتَابِكَ، أَوْ  عَلَّمْتَهُ أَحَدًا مِنْ خَلْقِكَ،

أَوِ اسْتَأْثَرْتَ بِهِ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ، أَنْ تَجْعَلَ الْقُرْآنَ

 رَبِيعَ قَلْبِي، وَنُورَ بَصَرِي، وَجِلاءَ حُزْنِي، وَذَهَابَ هَمِّي

Ya Allah! Sesungguhnya aku adalah hambaMu, anak kepada hambaMu (Adam) dan anak kepada hamba perempuanMu (Hawa). Ubun-ubunku di tanganMu, keputusanMu berlaku padaku, qadhaMu kepadaku adalah adil.
Aku memohon kepadaMu dengan semua nama yang menjadi namaMu yang dengannya Kau menamakan diriMu atau yang Kau turunkan di dalam kitabMu (al-Qur’an) atau yang Kamu ajarkan kepada seseorang daripada makhlukMu atau yang Kau sembunyikan menjadi ilmu ghaib di sisiMu, hendaknya Engkau jadikan Al-Qur’an sebagai penenteram hatiku, cahaya di dadaku, pelenyap duka dan kesedihanku.
(Riwayat Ahmad, dan lain-lain. Sebahagian ‘Ulamaa’ mensahihkannya manakala Ad Daaraqutniyy menyebut terdapat kecacatan pada sanadnya dalam ‘Ilal karangannya. )
Dalam hadith di atas disebut bahawa Allah akan menghilangkan kesedihan seseorang dan menggantikannya dengan kegembiraan apabila membacanya. Maka bacalah ia.



u alls, doa kan i ye? =)

Photobucket

Comments

nazirulhazwan~ said…
saya seorg yang sgt jujur:)
Makbed said…
Amin!!!


makbed dah cukup jujur blom neh?
Nurulchumel said…
@Makbed

insyaAllah..
makbed belum pernah tak jujur ngan nurul..haha..

Popular Posts