Review - Filem Aku Tak Bodoh

Salam Reader's!!~
 

hey alls. alhamdulillah. akhirnya I berjaya online dengan aman. tanpa gangguan. yang best nya, laju je WiFi kat sini. syok gila! nak dibanding dengan broadband I tuh, memang menyampah gila I nak cakap. oke. dah. malas nak cakap lagi.

I nak cerita pasal filem "Aku Tak Bodoh". Baru hari sabtu lepas I tengok dengan bobo. Filem tu memang banyak pengajaran. Kisah tentang peranan dan tanggungjawab ibu bapa dalam membentuk sahsiah anak-anak. Tak dinafikan yang anak-anak ada perangai yang berbeza-beza. Tapi, kita kena faham yang anak-anak adalah ibarat kain putih yang masih bersih. Ibu bapa lah yang seharusnya mencorakkan mereka. Sama seperti diri I. hmm.~


I berkobar-kobar tengok cerita tu. ada lawak, ada sedih, ada happy, ada menangis. how touching. better u alls pergi tengok dulu, baru u alls feel cerita tu.


I tengok berdua je dengan bobo. best sangat! suddenly, beliau tanya I.. "Sayang, macam mana ni? kalau kita ada anak-anak? mesti susah kan nak jaga n didik they alls?"..I pun jawab lah macam ni.. "Haa..tau pun susah. Sebab tu sayang nak anak sikit je.." Senang kan jawapan I? haha..kalau nak anak ramai-ramai, kena lah didik dengan cara yang betul. Jangan sampai beranak ramai-ramai, tapi anak semua hampas..tak terbela. kan?

But I tak nafikan, yang cahaya mata itu adalah rezeki sebenarnya. Dia adalah amanah Allah yang tidak terkira nilainya. Sebab tu kita kena jaga amanah itu dengan sepenuh tanggungjawab. wah..macam pakar motivasi pulak dah I ni. haha. kalah Dato Dr Fazilah Kamsah. :)



oke. untuk filem ni, I bagi 4 bintang. hehe. kenapa tak 5 bintang? oke. sebab nya, filem ini sangat bagus. jalan cerita pun berkesan. Tapi ada beberapa scene yang I rasa kena perbaiki. Lagipun watak utama dalam cerita itu adalah muka-muka baru seperti Roy yang dibintangi oleh Aizat Hassan. comel je budaknya. masih baru dalam dunia lakonan filem. tapi bakatnya msih boleh digilap. :) dan juga Sudin yang dibintangi oleh Ariel Zafrel. macho sangat muka mamat ni. :p
oke. 4 stars for 
AKU TAK BODOH!





Photobucket




Comments

intan izani said…
byk sgt citer best tgh main kat wyang
tak tahu nak tgk mana 1
ynn said…
mcm best jew...belum sempat nak tgk...;d/psttt...jum juin contest yana...
nurarabella said…
1st comment kah??
i lom tgk ag cite itu.. c0z bz semacam...
tp xpe2~!
esk ktew g tgk wayang eak~!
keh3
Nurulchumel said…
@intan izani

haa..tau takpe.
lepas ni nak tengok cerita hantu mak limah balik rumah pulak! :)
Nurulchumel said…
@rieyana ynn

insyaAllah..
kalu I free, I join oke!
thanks invite me! :)
Nurulchumel said…
@nurarabella

jom2!!
aku keje malam hari selasa! :)
Dah boleh kahwin lah lepas ni Nurul. Lulus dah lepas tgk cerita tu. Kiki :P
aitotyati said…
salam,

ai pun shuke. dan baru je buat movie review kt blog sbb baru tonton ptg tadi

:D
emieysandra said…
mcm best je bile bce review nurul ni..huhu, mesti tgk gak ni ;)
Nurulchumel said…
@AiTotYati

hehe..
mmg best kan?
rugi ohh siapa tak tengok.. :)

Popular Posts