Blog Review | Zihah peminat no.1 kumpulan SS501

Salam All !~

hey korang. next review. I nak review blog Zihah's Life. oke. Kumpulan SS501. Ada sesiapa yang kenal tak? I tak kenal. Maybe sebab I bukan peminat drama or filem Korea kot. Tapi yang penting, Zihah ni memang peminat kumpulan itu. oke. Jom kita check apa pro and kontra nya blog beliau ni ye.

ZIHAH'S LIFE
  • First of all. Masa first time I masuk terjah blog beliau, I takde mood nak review. Bukan I nak cakap blog I cantik, blog beliau tak cantik. Bukan. Tapi ini pandangan I. Kekemasan dan keceriaan blog juga penting untuk menarik visitor dan readers untuk membaca blog kita. Kalau blog kita kusut, berserabut, penuh dengan gadget-gadget yang entah apa-apa, bukan I seorang je yang tak nak masuk, tapi orang lain pun akan berpendapat yang sama.
  • Cursor yang adik guna ni terlalu besar. Tak sesuai. oke. I faham yang adik ni peminat no.1 kumpulan tersebut. Tapi, maybe boleh guna cursor yang lain untuk blog adik.
  • Dekat bahagian tajuk entry tu, ada garisan putus-putus and ada love-love tu. Tak sesuai sebab pembaca tak nampak dengan jelas apa tajuk entry adik. I yang review ni pun jenuh nak baca tajuk apa tu.
  • Kalau boleh, adik adjust sikit kedudukan shoutbox adik. Bagi gambar tu masuk ke dalam sedikit. Baru nampak kemas. Sebab adik guna gambar yang agak besar.
  • Kurangkan gambar-gambar yang tak penting dekat sidebar untuk jimatkan ruangan blog.
  • Minima kan jumlah entry yang adik letak untuk main page. Kalau boleh, letak satu atau dua entry sahaja. Lagi comel.
  • Kalau boleh jangan terlalu gunakan center align. Sebab nampak penulisan adik berserabut. Center align boleh digunakan untuk penerangan kepada gambar atau yang bersesuaian sahaja. Tak perlu lah gunakan untuk keseluruhan entry.  
  • Satu je yang I minat dengan blog ini. I suka penggunaan ayat dan perkataan beliau. Jelas dan terang. Which mean tak banyak guna short form. Baru lah chumel kan?
oke. banyak pulak komen I kali ni. Hope adik tak kecil hati. Ini untuk kebaikan blog adik jugak. I punya blog pun belum perfect lagi. Sama-sama lah kita majukan blog kita oke. Kalau nak berkenalan dengan beliau, sila jangan malu dan jangan segan untuk klik link ini ya. ---->>> http://zihahmoon.blogspot.com/

Photobucket

Comments

Majulah Nurul untuk belog! Kiki. Shag pergi terjah. Zassss~

Entri terbaru Shag : Rumah-KU Pejabat-MU. Aik?
emieysandra said…
gud nurul, smbil2 bg tips utk blogger baru..xsuke bce blog yg gune short form..nmpak srabut je :)
Nurulchumel said…
@Shag

oke. terjah! jangan tak terjah!
amira nadia said…
kte knl ss501 ni kak zati. hehe :)
Zihahmoon said…
hye sys ^^ thanks for the advice :) zihah dah perbaiki blog zihah .sys,kalau boleh,tlg comment blog zihah yang skrg.hehe XDD and really really love your advice :) zihah pun baru je active dgan blog ni ohh.heheh.kamsahamnida~
Nurulchumel said…
@amira nadia

yela ko mira.
mana pergi?
lame tak dengar cite.
Nurulchumel said…
@Grape Moon

oke.
nnt sis terjah oke!
thanks tau coz terima pandangan dengan positif.. :)
amira nadia said…
hehe. kte ad je kak zati. slaloo tgk akak dari jauh. ceewah! haha. final sem, kne struggle ckit. nk grade on time. hehe.

Popular Posts