Gay vs Lesbian

Salam.

Gay? Lesbian? Dua-dua I tak suka. Songsang. Tapi tak bermakna kaum begini perlu dipinggirkan. Kita masih boleh berkawan dan bergaul dengan mereka. Tapi jangan lah pula korang ikut apa yang mereka buat. Nasihati mereka. Bimbing mereka ke jalan yang lurus. Jika mereka tidak mahu, biarkan. Usai sudah tanggungjawab kita sebagai seorang Muslim. Astaghfirullah! Dilaknat Allah!

gay.

lesbian.


“Dan (Kami juga telah mengutus) Luth (kepada kaumnya). (Ingatlah ) tatkala dia berkata kepada mereka: “Mengapa kamu mengerjakan perbuatan faahisyah itu, yang belum pernah dikerjakan oleh seorang pun (di dunia ini) sebelummu?”. Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk melampiaskan nafsumu (kepada mereka), bukan kepada wanita, malah kamu ini adalah kaum yang melampaui batas. Jawab kaumnya tidak lain hanya mengatakan: “Usirlah mereka (Luth dan para pengikutnya) dari kotamu ini, sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang berpura-pura mensucikan diri .” (QS. Al A'raaf, 7: 80-82) !
“Kaum Luth telah mendustakan rasulnya, ketika saudara mereka Luth, berkata kepada mereka, “Mengapa kamu tidak bertakwa?”. Sesungguhnya aku adalah seorang rasul kepercayaan (yang diutus) kepadamu, maka bertakwalah kepada Allah dan taatlah kepadaku. Dan aku sekali-kali tidak minta upah kepadamu atas ajakan itu; upahku tidak lain hanyalah dari Tuhan semesta alam. Mengapa kamu mendatangi jenis lelaki di antara manusia, dan kamu tinggalkan isteri-isteri yang dijadikan Tuhanmu untukmu, bahkan kamu adalah orang-orang yang melampaui batas. Mereka menjawab “Hai Luth, sesungguhnya jika kamu tidak berhenti, benar-benar kamu termasuk orang yang diusir”. Luth berkata Sesungguhnya aku sangat benci kepada perbuatanmu .”(QS. Asy-Syu’araa’ , 26: 160-168 ) !
Akhir zaman semakin hampir. Kisah-kisah yang digambarkan dalam Al-Qur'an semakin lama semakin banyak yang berlaku. Qiamat boleh tiba pada bila-bila masa sahaja. Oleh itu, bertaubat lah! Jauhi segala larangan. Lakukan segala suruhan. Nescaya, syurga jua tempat kamu! InsyaAllah.

Photobucket

Comments

Unknown said…
mmg dunia akhir zaman la!
Nurulchumel said…
@hantu GiGi

semakin hampir dengan kematian.

Popular Posts