#1 - Strategi.

Salam.


Strategi. Untuk mendapatkan sesuatu, kita mesti ada strategi. Mana boleh tiba-tiba nak terus terjah kan. Actually I nak atur satu strategi untuk I berjimat cermat dalam masa 3 bulan dari sekarang. I akan pastikan, I akan dapat benda tuh, sebelum raya. Which mean, before bulan September. HAHA! Modal yang I perlukan untuk 'barang' tuh, dalam RM1000 - RM 1800. Hmm. Banyak. Macam mana I nak kumpul duit nih? oke. Jom usha strategi yang I dah susun untuk menjayakan mission tuh.

Jimat
Memang ini je caranya untuk I jayakan mission tuh. Berjimat. Jangan boros. Untuk 3 bulan ini jek. Simpan duit. Kalau boleh, spend banyak sikit untuk sumbat dalam ASB. Alah, untuk 3 bulan jek. Biasanya, I simpan minimum RM100. Tapi, untuk 3 bulan nih I struggle kena simpan RM300. Almaklumlah, gaji I bukan nya besar sangat. Kalau dapat simpan lebih, lagi bagus. Tengok lah. Rasanya I mampu untuk simpan lebih. InsyaAllah.

Fikir
Dalam kepala otak, kena asyik fikirkan benda tu. Tanam semangat yang I memang nak benda tuh. Fikirkan yang positif. Keperluan benda tuh. Kegunaan benda tuh untuk diri I. Target yang benda tuh suatu hari nanti akan jadi milik I. InsyaAllah.

Doa
Sentiasa berdoa agar impian I dimakbulkan. Kalau Dia tak izinkan, maka tak dapat jugak kan I nak dapat benda tu. So, lepas dah usaha, dah doa, dan terus lah bertawakkal. Mana tahu, Allah mendengar rintihan kita. InsyaAllah.

p/s : Doakan I berjaya capai apa yang I harapkan ye korang! 
Photobucket

Comments

ieda =.= said…
smoga misi akk tcapai...insyaAllah ^_^
Lissa said…
wahh.go go chaiyok cik nurul! ape tu? ipad ke?sony vio ke? musykil2.:P:P
intanurulfateha said…
kumpul duet nak kawen lettew :p
Call me, Eyka said…
nak bertunang lah tuu..hehehe lariii~

p/s : semoga apa yg diinginkan kamu tercapai k? =)
Nurulchumel said…
@Lissa

tunggu ye.
insyaAllah lagi 3 bulan I dapat benda tu.
hehe. ;)
Nurulchumel said…
@intanurulfateha

alamak.
lame lagi lah kawen2 ni.
hehe.

p/s: kalau lagi cepat lg bagus sebenarnya. haha!
Nurulchumel said…
@eykameow

insyaAllah.
doakan I oke!
;)

Popular Posts