Review - Transformers Dark of the Moon

Salam.

oke. Untuk review kali ni, I tak nak story panjang-panjang sangat. Sebab jalan cerita, aksi, dan overall dalam perjalanan movie nih memang bombastic! Serious! Memang tak rugi siapa yang beli tiket. Walaupun beratur panjang-panjang, dapat seat yang tak berapa nak best, tapi ianya sangat berbaloi!


Untuk view this movie's trailer, boleh view dekat sini yek! 
Transformers | Dark of the Moon

Action dalam transformers kali ni adalah lebih dahsyat dan I tengok dengan perasaan yang sangat excited! Even I tengok tuh dah kira lambat beberapa hari, tapi I puas hati. Dia punya kereta-kereta pun makin gempak-gempak. Autobot makin kuat dan lebih bersatu padu. Jom I share gambar and story sikit apa yang I tengok dari movie nih!

Romantic gila pasangan couple Sam Witwicky dengan Carly. Sanggup redah apa saja untuk selamatkan kekasih dia. Tapi aksi diorang nih memang cool. Dah jatuh, siap terbang-terbang, bangunan dah runtuh, kena serang dengan Decepticons, tapi diorang tetap semangat. Gila ahh!

Yang nih pulak aksi masa diorang terjun bangunan. Bangunan nih dah siap kena lenyek habis lah dengan Decepticons. Fuhh. Memang teror ah diorang. Tuh belum tengok aksi diorang terbang bila terjun dari helikopter lagi tuh. Memang show gila lah. 

transformers dark of the moon poster. Poster Transformers: Dark of
Masa nih Sentinel Prime menakluki seluruh bandar Chicago. Kononnya bersepakat dengan Megatron untuk memindahkan Cybertron ke bumi. Tapi hasil usaha dan kerjasama Sam Witwicky, NEST team, Optimus Prime dan autobots lain, teras yang menghubungkan bumi dengan Cybertron dapat dimusnahkan.

Memang dahsyat Optimus Prime kali nih. Tampil dengan lebih kuat dan nekad. Tak sangka Optimus Prime dan autobots yang lain berjaya memerangkap Dicepticons dengan mengaburi mata mereka. Mati-mati ingatkan betul diorang dah kena tembak masa berlepas dari bumi. Rupanya mereka bersembunyi di tempat lain. 

Autobots yang sangat comel! 
Autobots Bumblebee, Ratchet, Ironhide and Sideswipe 

Voices

So for the conclusion, bagi korang yang belum tengok movie nih, cepat tengok! Best woo! I yang tak minat robot-robot nih pun, leh jatuh chenta dengan Bumblebee. ehh?? So, apa lagi? Serang pawagam berhampiran sekarang!!! :)
Photobucket

Comments

sarah mohamad said…
hehe macam best jek citer ni :D
Aida Azryn said…
aida suka robot bumble bee.. >.<
Nurulchumel said…
@Aida Azryn

same! robot kuning yg baek hati! ;)

Popular Posts