Amazing Spirulina

Salam.
 
Since I joined this wonderful business, alhamdulillah rezeki I semakin murah. Mungkin kerana semangat yang diterapkan oleh senior upline and upline I sendiri untuk lebih berusaha untuk achieve target kan. Now, for the first entry about this Elken's product, I would like to share about my favorite product first. Spirulina.
 
Spirulina kesayangan saya!
 
Memang banyak spirulina yang dijual di pasaran sekarang. Tapi apakah kelebihan dan kelainan produk spirulina Elken ni?? Sebelum itu, mari I perkenalkan kepada korang semua, apa kandungan yang terdapat dalam spirulina elken ni.
  • Mengandungi 4 pigmen semulajadi dan 5 nutrien utama seperti :
- 20 jenis Mineral
- Karbohidrat
- 18 jenis Vitamin
- Lemak
- 18 jenis asid amino (protein)
  • Bersifat alkali, organik dan semulajadi.
  • Kaya dengan mineral surih dan asid lemak perlu.
  • Makanan lengkap yang mengandungi 46 nutrien perlu dalam kadar yang seimbang dan selaras dengan keperluan tubuh manusia.
  • Lebih daripada 10 penganugerahan antarabangsa daripada pertubuhan kerajaan dan organisasi kesatuan. 
  • Sumber protein biotersedia yang tinggi tanpa kolesterol.
  • Untuk menyokong pembentukan sel baru yang sihat dan berkualiti.
  • Bersedia dihadam dan mudah diasimilasikan oleh tubuh manusia.
                Pengambilan
                Dewasa : 5~10 biji 2~3 kali sehari
                Kanak-kanak : 1~4 biji 2~3 kali sehari 

                Spirulina ini sememangnya sesuai diambil oleh semua peringkat umur. Tak kira wanita hamil, warga tua, dan juga kanak kanak. Bukti nya seperti di bawah.

                Wanita Hamil
                Elken Spirulina ialah makanan serba semula jadi yang membekalkan kesemua 46 jenis nutrien perlu termasuk besi dan asid folik pada kadar 5 kali ganda lebih banyak daripada kacang soya dan 68 kali lebih kaya daripada bayam. Ia membantu kedua-dua kesihatan ibu dan keperluan perkembangan janin.
                Elken Spirulina boleh membantu mengurangkan risiko bahaya kelahiran. Surat khabar The Star 22/06/2003 melaporkan bahawa klorofil dapat mengurangkanrisiko kehilangan darah yang berlebihan sementara Vitamin K membantu memberhentikan pendarahan. Elken Spirulina membekalkan Vitamin K, dan 30 kali lebih banyak klorofil daripada alfafa, barli atau anak gandum.

                Wanita
                Elken Spirulina mengandungi 2 kali ganda GLA berbanding EPO, lebih berupaya melegakan simptom Sindrom Prahaid(PMS), Ia juga kaya dengan besi organik untuk pembentukan tenaga dan darah yang sihat.
                Produk Antipenuaan biasanya menggunakan Asid Amino (Protein) dan Beta Karotena. Elken Spirulina membekalkan Asid Amino yang mudah diserap, mengandungi paras protein yang dua kali lebih kaya daripada kacang soya dan 6 kali ganda lebih daripada telur. Paras Beta Karotenanya yang tinggi telah dibuktikan oleh kajian yang dijalankan oleh Dr Yasumasa Kodo. Elken Spirulina juga membantu wanita yang berumur lebih daripada 35 tahun mengurangkanrisiko rapuh tulang, memandangkan ia kaya dengan kalsium dalam bentuk makanan asli yang selamat.

                Warga Tua
                Elken Spirulina berasal daripada Jepun, negara yang terkenal dengan rakyat yang panjang usia. Kealkalian Elken Spirulina yang 100% membantu menggalakkan penghadaman, melindungi buah pinggan dan melegakan kesakitan yang berpunca daripada athritis kronik. Kesan Spirulina adalah untuk mencegah kegagalan buah pinggang akibat dadah farmaseutik yang telah disahkan oleh kajian Jepun yang diterbitkan dalam Eisei Kagaku, 36:5, 1990.
                Pada tahun 2002, The University of South Florida Centre for Ageing and Brain Repair mendapati bahawa Spirulina berfaedah untuk merawat penyakit Alzheimer dan Parkinson.

                Kanak kanak
                Pada tahun 1992, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menghuraikan Spirulina sebagai "Suplemen nutrien yang cemerlang untuk kanak-kanak" sementara Professor Keiun Kodo, Bapa Elken Spirulina, menjelaskan bahawa Elken Spirulina adalah sempurna untuk perkembangan sel otak dikalangan kanak-kanak.
                Health Today, keluaran Oktober 2003, telah menegaskan bahawa, antara lainnya, Vitamin E, Beta Karotena dan Zink sebagai penggalak keimunan kepada kanak-kanak yang sedang membesar. Satu kajian yang dilakukan pada tahun 1994 oleh Universiti Nutrisi Kagawa, Jepun mengesahkan bahawa Spirulina berupaya meningkatkan keimunan. Elken Spirulina membekalkan kesemua kebaikan disamping kalsium dan magnesium membantu membina tulang dan gigi yang kuat terutama dikalangan kanak-kanak yang sedang membesar.

                Nampak tak betapa berkhasiatnya pengambilan spirulina untuk kesihatan kita pada masa kini? Baik juga untuk yang ber-diet macam I. Makan spirulina ni tak rasa lapar tau. Korang sentiasa bertenaga gitu. 

                Now, jom kita usha testimonial produk hebat Elken ni.









                 
                Ada yang berminat untuk mencuba produk hebat ini? Jom contact I untuk maklumat lanjut. Masih belum terlambat untuk kita menjaga kesihatan diri kita dan juga orang yang tersayang. Kan mencegah itu lebih baik dari merawat? Tapi bagi produk ini, merawat pun boleh. Lebih baik korang rawat dulu sebelum penyakit itu semakin teruk kan? Oke! Jum contact me oke! 
                 
                Email : nurul.purplechumel@gmail.com
                Whatsapp / Viber / Wechat : 014-665 0818
                Photobucket

                Comments

                Popular Posts