Cara menghadapi orang yang suka sakitkan hati kita

Salam.


Dekat sekeliling kita ni, bukan semua orang suka dengan apa yang kita buat. Ada yang kita rasa kita tak usik pun kehidupan dia, tapi dia tetap dengki dengan hidup kita. Once satu tahap tu, dia punya dengki dan dendam dah sampai ke kemuncak sebab kita tak layan apa dia buat, dia akan buat kita jatuh terduduk. Dan masa tu dia akan ketawa dan konon nya puas dengan apa yang dia dah buat.

Manusia. Tak lepas dari kesilapan. Walaupun silap nya tu besar ke kecil, ianya tetap silap. Bila kita rasa kita dah tau kita silap, dan kita dah mintak maaf dah pun. Tapi dia tak nak maafkan, itu urusan dia dengan Allah. Urusan kita dengan dia dah settle. Cuma satu je, jangan la tambah fitnah yang kau sendiri dah create. Orang tak kacau kau, kau jangan kacau orang. Mungkin kau rasa sekarang ni kau senang hati, mewah, semua kau ada, tapi jangan lupa ye Allah lihat semua perbuatan kau. 

Kau keji suri rumah, sebab kau ada kerjaya sekarang. Siap suruh "go die". Takpe. Diam itu lebih baik. Semoga kau sedar hati kau telah hitam. Wallahua'alam.
Photobucket

Comments

Cik Ummi said…
Sy pnh kena dgn kakak bestfriend sy sndiri.
Kemain kite tlg time majlis bff kawen, kakak dia tu pn baik je la spnjg majlis.
Rupenya, habis majlis, blkg sy dia kutuk2 sy kt akak sy. Kire mcm komplen kt akk lah. Xphm btul.
But yeah, sy xrespons pape pn. Buat2 mcm xpnh dgr yg dia pnh kutuk. Hati pn xde la sakit sgt :)

p/s: Cik Ummi singgah balas ziarah sini. hehe
Nurulchumel said…
@Cik Ummi

takyah layan org macam ni.. dia sbnrnya kurang kasih syg n nakkan perhatian.. so kite keep quiet je.. nnt lama lama dia senyap n malu sendiri.. huhu.. tq dtg singgah! :)

Popular Posts