Bosan, aku ingin perubahan!


Salam.

Entah lah. Bila sebut tentang kerja, banyak benda yang I fikir. Actually, kerja I sekarang memang dah stabil. Tempat kerja selesa, dan kerja pun tak berat sangat. Cuma kena banyak guna otak, dan mesti lincah bertindak. Tak boleh lembab. Orang fikir, kerja I senang. Tapi, try ar duduk position I sehari dua. Kita tengok, dapat handle ke tak.

Secara fizikal, I nampak macam takde masalah. Happy. Hidup macam senang. Bahagia. Tapi sebenarnya jauh panggang dari api. Nak hidup, kena pandai berlakon kan? HAHAH! Kelakar lah pulak bila fikir-fikirkan semula. 

Tadi, I termenung. Fikir dalam-dalam. Sesuai ke aku dengan kerja aku sekarang? Ahh. Sesuai ke tidak, dah nak dekat dua tahun jugak kau kerja kat hotel tuh. Hmm. Monolog dalam tuh. Tapi bila fikirkan waktu kerja I, dan persekitaran nya, nampak memang bukan tempat I. I nak suasana yang lain. Yang berbeza dan paling penting, yang sesuai dengan hidup I. Actually, I dah bosan dengan kerja nih. Tu jek. Rasa macam nak sambung study balik jek.


^ Gambar hiasan ^


Bosan. I ingin perubahan. I mahukan keselesaan dalam hidup. Tapi maybe I belum dapat lagi. Ya Allah. Bukakan lah pintu barakah-Mu. Aku ingin mengecap hidup yang sempurna seperti mana insan-Mu yang lain. Dan hanya kepada-Mu aku meminta dan berserah... Aminnnn..
Photobucket

Comments

NuSaNa NoSa 91 said…
knp bosan keje kt hotel tu plak, nurul?? bukan tu bidang yg nurul pilih ke?? huhuu~ =.=
Unknown said…
kalau inginkan perubhn cri shje kerja yang sesaui dengan jiwa kamu..incya-Allah pasti boelh and lgi happy serta xrase bosan pon
ZianaRazali said…
macam sama jerk kan kisah kita..tapi terpaksa teruskan gak keje atas sebab2 yang tak dapat elak..huhu..yang penting sabar kena tinggi..
fat said…
ssah gak yer bla dh msuk alam pkerjaan. sronok lg msa belajar kot :) btol x?


Wordless Wednesday # 2
Nurulchumel said…
@cucu umie

insyaAllah.
doakan I dapat keje lain ekk.
Nurulchumel said…
@aNaYaNa

insyaAllah.
masih dapat bersabar.. :(
sarah mohamad said…
InsyaAllah. try cari2 kerja lain yg sesuai dengan kita. mana tahu pasni rezeki ada :)
emieysandra said…
cntik inai di jari tuuu~
Nurulchumel said…
@sarah mohamad

sedang berusaha utk carik kerja yg lebih sesuai dgn diri sendiri.. :)

Popular Posts