Cara Mudah Untuk Tingkatkan SEO website anda, alexa dan pingler.com

Salam Reader's!!~

hye u alls. oke. bangun pagi-pagi je i terus bukak lappy. yang penting, gosok gigi dulu ye. hiks! tergerak jugak dalam hati i nak improve lagi blog i supaya blog i mendapat perhatian daripada blogger lain. biasa lah, nak up traffic ni bukan mudah. kena banyak buat research. i ni boleh dikatakan orang baru dalam bidang blogging nih. even baru, i dah addicted dengan blogging. everyday, i mesti nak tatap blog i. nak tengok bilangan traffic. nak tengok komen-komen yang diberikan oleh blogger-blogger lain. i mestilah nak kan peningkatan prestasi blog kechentaan i nih.

oke. pagi tadi masa i check alexa untuk blog i nih, i dapati yang blog i nih masih ditahap LEMAH. sedih, tapi itulah hakikatnya. takpe. sabar. i kuatkan semangat i untuk blogging. u alls yang nak check u alls punya traffic ranking, boleh lah check di www.alexa.com 


oke. i nak bagi u alls tips mudah untuk tingkatkan SEO u alls punya blog. i dapat info nih from one of the blog that i followed, iaitu http://maribinablog.blogspot.com/ . Kalau u alls nak cari info lain berkaitan blog, i suggested u alls pergi lah blog itu ye.

  • Gunakan ejaan yang betul
oke. kan kita kalau taip entry, suka-suka je taip ikut suka hati kita kan? tak kisah lah blog kita dalam bahasa rojak macam blog i nih, tunggang langgang sebab campur-campur bahasa. tapi make sure u alls gunakan ejaan yang betul dan tepat. jangan lah taip "AKU" jadi "aq" atau "ak"..kan dah cacat blog u alls. lepas tuh google search engine susah nak kenal pasti. sure google search engine pun sudah naik meluat tengok penggunaan simbol or ejaan pelik di blog u alls tuh. so, ini tips berguna tau!!

oke. ini info baru yang i dapat. Setiap kali bila post entri terbaru,cepat-cepatlah ping blog kita di Pingler.com atau pingmyblog.com. Tujuannya supaya spider Google akan terus merayap pada post yang baru di ping dan scan setiap perkataan pada entri tersebut tanpa terhegeh-hegeh. Kalau tidak di ping dan mengharapkan cara manual, spider Google akan merayap secara berlenggang kangkung, dan kadang-kadang terus malas nak crawl. 

  • Penggunaan keyword mudah pada setiap entri
Untuk belajar menggunakan keyword, permulaannya, kita hanya perlu gunakan keyword yang rendah rankingnya. Contohnya, nescafe ais. Dalam entri tersebut, kita selitkan beberapa perkataan seperti cara, buat, minum, kesan, sedap dan yang sesuai dan relevan pada perkataan suggestion di Google Search. Ini bertujuan, apabila perkataan cara buat nescafe ais atau nescafe ais sedap atau cara buat nescafe ais sedap atau kedai nescafe ais atau buat nescafe ais atau kesan minum nescafe ais di taip pada google search, mungkin blog kita akan tersenarai di 10 website atau blog yang teratas berdasarkan value keyword itu.

oke. cukup. 3 tips mudah yang i nak shared untuk u alls yang nak improve macam i. hope we alls dapat saling bantu membantu untuk meningkatkan prestasi blog kita sendiri. DONE!


Photobucket

Comments

Pinky Pixie said…
woah, pingler tu mcm geng blogger eh.. hihi
Nurulchumel said…
@Pinky Pixie

pingler.com tak same yunk dgn geng blogger.lain..ini mcm memudahkan engine carian jugak..lagi senang..
chentaMAYA said…
uiks! cam menarik. thx kongsi sesame!
Nurulchumel said…
@chentaMAYA

welcome dear!!
kan sharing is caring!!~
fiqkbe said…
info yg sgt berguna!! tq nurul!! =D
hamzah ian said…
weh.. ko dulu bdk uia ke??
Nurulchumel said…
@hamzah ian

ehh..tak la..
tak pernah jejak u pun..
ex student poli jb adelah..hahah!!~
NuSaNa NoSa 91 said…
nurul..
pingler.com tu kena byr ea?? =.=
Syat0za Zai said…
salam, uikss? den dpt blog ni pun kat google..cewah! SEO beb! :P thanks for the info :)
askm said…
Terima kasih...info yang sangat berguna dan membantu...
Nurulchumel said…
@Syat0za Zai

welkem!
SEO tuh penting.
yang paling penting, penggunaan bahasa dan ejaan.
Amir Arshad said…
Salam

alexa tu kena subscribe ke baru boleh analyze kita punya blog? anyway, thanks untuk tips ni. sangat membantu bagi sy org baru ;)



Nurulchumel said…
@Kelbros Stalker

yup.. kena subscribe dulu.. :))
Akak Kembang said…
tq darling for your tips...

Popular Posts