Sunday, July 31, 2011

Home » , , » Niat Puasa Ramadhan

Niat Puasa Ramadhan

Salam.

Actually I dah pernah post niat berpuasa nih tahun lepas.
Tapi, I saja nak remind balik kat korang semua.
Mana tahu, korang lupa ke. Jom!
Kita baca sama-sama niat berpuasa. :)


نَوَيْتُ صَوْمَ رَمَضَانَ لِلَّهِ تَعَالَى
maksudnya: Sahaja aku berpuasa esok hari pada bulan Ramadhan kerana Allah Taala.

yang atas tuh untuk sehari-sehari.
kalau takut lupa, baik kita niat sebulan je terus oke.

نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى
maksudnya: Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

oke. u alls.
yang bawah ni pulak doa untuk berbuka puasa.
I rasa semua hafal kan?hehe. oke. I remind balik ye.

اللهم لك صمت وبك امنت وعلى رزقك أفطرت
maksudnya: Ya Allah aku telah berpuasa untuk Engkau dan pada Kaulah aku mempercayainya dan aku membuka puasa dengan apa yang Engkau berikan.


# Semoga Ramadhan yang datang ini akan memberikan 1001 makna untuk diri kita semua. 
Selamat berpuasa! 
Photobucket

Thanks for visiting my site.
Like and Share this entry if you think its very useful. And please do leave your comments below ya!
Love, ♥ Nurulchumel ♥

✿ Link for Blogwalking View ヅ

300 x 250
Pretty Blinking Hello Kitty
© Copyright 2009 - 2016 | Full Designed by ✿ Nurulchumel's Properties ヅ | All Rights Reserved™