Ramadhan datang lagi! Selamat datang Ramadhan Al-Mubarak!


Salam.

Sedar tak sedar, kita bakal jumpa bulan Ramadhan lagi esok. Tak sabar pulak rasanya. Excited la sangat sambut puasa sorang sorang. Kerja shift malam pulak tu. Sedih, tapi apa nak buat. Dah nasib badan. HUHUHU! 

So sempena bulan yang penuh barakah ni, I menyusun 10 jari memohon ampun dan maaf andai kata ada kelakuan dan perbuatan I selama ni mengguris hati mana mana pihak. Sincerely, I'm sorry. Untuk enter bulan yang penuh berkat ni, kita kosong-kosong (0-0) oke! Yang termakan, terpakai mintak halal. Semoga Ramadhan kali ni akan lebih berkat dan lebih bermakna dari tahun tahun yang lepas. InsyaAllah. 


Jom baca niat puasa ramai ramai!

نَوَيْتُ صَوْمَ رَمَضَانَ لِلَّهِ تَعَالَى
maksudnya: Sahaja aku berpuasa esok hari pada bulan Ramadhan kerana Allah Taala.

yang atas tuh untuk sehari-sehari.
kalau takut lupa, baik kita niat sebulan je terus oke.

نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى
maksudnya: Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

oke. u alls.
yang bawah ni pulak doa untuk berbuka puasa.
I rasa semua hafal kan?hehe. oke. I remind balik ye.

اللهم لك صمت وبك امنت وعلى رزقك أفطرت
maksudnya: Ya Allah aku telah berpuasa untuk Engkau dan pada Kaulah aku mempercayainya dan aku membuka puasa dengan apa yang Engkau berikan.

Oke, selamat menjalani ibadah puasa.
(✿◠‿◠) Jangan ponteng puasa tau! (◡‿◡✿)

Photobucket

Comments

Azhafizah MN said…
Selamat berpuasa Nurul
Nurulchumel said…
@Azhafizah Md Nor

selamat berpuasa jugak untuk fizah!
:)

Popular Posts