Doa Memohon Dikurniakan Zuriat

Salam dan Hi!


Kalau siapa yang kenal rapat dengan aku, mesti ramai yang tahu aku dah nak masuk 4 tahun mendirikan rumah tangga. Dalam masa 4 tahun ni macam macam dugaan aku lalui termasuk lah menerima soalan soalan macam ni. "Bila nak ada anak?" "Ni bila nak ngandung ni, asek berdua je." "Kau merancang ke? Dah lama kahwin tak dapat baby pun." "Mesti kau sunyi kan, rumah kau ni takde budak." "Sabarlah, ada rezeki kau nanti dapat baby macam aku." Dan sebagainya.


Ada soalan yang aku boleh je terima. Ada juga yang menyakitkan hati. Semuanya aku dah hadam. Every months guys. Every month aku harap aku dapat double line dekat pregnancy test. Aku cuba positif kan diri aku. Tapi mungkin belum rezeki aku. Bukan aku tak usaha. Banyak dah tempat aku cuba berubat. Bila pergi klinik, doktor kata rahim aku normal. Aku cuba berubat tradisional. Berurut. Semua aku dah cuba. Setiap kali kalau aku dengar ada sahabat sahabat atau saudara mara aku ke tanah suci, mesti aku kirimkan doa. Kan doa depan Kaabah tu mujarab. Tapi bila Allah belum izinkan, siapa kita sebagai hamba ni nak deny kan?


Setiap hari aku berdoa. Doa aku untuk Allah kurniakan aku rezeki zuriat yang sempurna, soleh dan solehah, dan dapat menjadi insan yang bermanfaat kepada keluarga, agama dan semua orang. Sebaik baik perancangan kita, perancangan Allah itu lah yang terbaik. Aku yakin Allah akan berikan aku rezeki zuriat ni pada waktu yang sangat tepat. 


kredit to : AnugerahQuran
Doa Nabi Zakaria agar mendapat zuriat. Surah Al-Anbiya' : ayat 89


Doa ni la yang aku amalkan setiap hari. Aku yakin satu hari nanti Allah akan angkat doa aku dan suami. Mungkin ada rezeki lain buat aku dan suami selain rezeki zuriat ni. Mungkin juga waktu sekarang ni belum sesuai untuk aku dan suami menimang cahaya mata. Allah takkan uji kita diluar kemampuan kita. Allah is the best planner ever. ☺️


Doa ni pun bagus juga kita amalkan. Semoga doa kita diperkenankan. ❤️


Korang yang baca blog aku ni, aku minta korang doakan yang baik baik je buat aku dan suami ya. Mungkin ini ujian kami. Kami takde wang ringgit yang banyak untuk buat rawatan rawatan kesuburan kat hospital hospital swasta. Jadi tak perlu lah suggest kami dapatkan rawatan ke sana. Kun Fa Ya Kun. Bila Allah izinkan, semua nya akan jadi. 

Aku bersyukur dikurniakan suami yang bertanggungjawab dan sayangkan aku seadanya, keluarga dan mertua yang baik, serta rezeki kesihatan yang baik. Aku dah cukup bersyukur sangat aku dapat semua ni. InsyaAllah, korang doakan aku dapat rezeki anak pula ya.

Kepada pasangan yang belum lagi dikurniakan rezeki zuriat, korang jangan sedih, jangan down dan jangan stress. Teruskan usaha dan jangan putus doa. Semoga diperkenankan doa kita semua. Aminn. 

:)

Comments

Popular Posts