Minimalist Look Blog Nurulchumel

Salam dan Hi!


Semakin dah meningkat usia ni, semakin aku rasa aku kena minima kan semua nya dalam hidup aku ni. Aku mula fikirkan soal kehidupan yang simple, kehidupan yang tak serabut, soal keluarga, soal kewangan, masa hadapan dan yang paling utama, ibadah aku untuk aku bawa ke alam yang maha abadi. Aku dah letih nak fikirkan pasal mulut orang, pasal hidup orang. Lantak la sana.


So benda tu terbawa bawa bila aku dah buat come back untuk blogging ni. Mula mula aku buka balik blog aku ni, aku rasa serabut nya. Serious, aku memang minat tengok benda benda comel ni. Especially helly kitty dan warna pink. Aku rasa sejuk je mata memandang. Comel sangat. Tapi bila tengok blog aku, aku rasa sakit mata. Mungkin faktor usia juga. Kihkih.



Korang tengok la workstation aku. Mana ruang je yang takde Hello Kitty nya?


Jadinya aku bawak ubah look blog aku jadi se-simple blog. Sangat minimalist. Tak sakit mata. Nak scroll pun laju je kan sebab tak berat nak load. Dulu aku buat servis edit blog. Sekarang aku dah tak ambil dah sebab faktor masa. Dulu kerja hotel ada pulak masa kau kan Nurul. HAHA. Honestly sebab workload aku sekarang dah tak macam dulu. Aku kena handle ramai client yang memerlukan aku entertain diorang walaupun di luar waktu kerja.

So here we go! Minimalist look currently for my blog. Masa aku tak aktif blogging 2-3 tahun tu kan, aku selalu upload gambar dekat Facebook. Now aku selalu update dekat Insta Story dan Insta Post je lepas tu aku link kan ke Facebook. Ambil gambar berlambak lambak, tapi yang upload nya dua tiga ketul gambar je. Nampak tak hidup aku dah makin simple. Gambar yang aku rasa betul betul cun je aku upload dekat FB/IG sebab nak nampak proper. Selain tu, memang dalam IG story jelah. 

Siapa yang nak berkawan dengan aku, boleh la follow aku dekat IG. Dekat FB tu family dengan client je yang ramai. Yang dah friend dengan aku dekat FB tu, korang mesti nampak FB aku tu macam sendu je kan. Sebab aku aktif dekat FB Page. Kalau korang free boleh la LIKE page Postmore Malaysia juga. Aku la admin page tu. BBNU jarang aku layan ya sebab aku banyak liase dengan corporate company dan tokey tokey online biz je. Hihi. Berlagak kan. 

Tapi memang seriously life aku dah jadi macam tu. Sebab hakak dah 31 dik tahun 2019 ni. Nak layan story korang putus cinta ke, nak main TikTok ke, bukan zaman aku dah weh. HAHA. 

Okebai! ;)

Comments

Popular Posts